מהי הרמת סינוס

הרמת סינוס הינו הליך כירוגי שנועדהרמת סינוס עליונה ותחתונה לייצר תוספת  ועיבוי עצם בחלקים האחוריים של הלסת העליונה.

מקור גרגרי העצם יכולים להיות מבן אדם, פרה או חומר סינטטי כלשהו.

הליך של השתלת שתלים דנטליים בפה תלוייה במספר גורמים ובראשם כמות וטיב העצם בפי המטופל. במידה ויש ספיגת עצם מוגברת בפה או לחילופין כמות העצם ואיכותה לא מספקים האחיזה בשתל לא תספק ורקמת החניכיים לא תקלוט את השתל וכן עלולים להיווצר זיהומים ודלקות שיגרמו לכשלון השתל.

זהו הליך שנפרס על פני מספר חודשים.

סוגים שונים של הרמות סינוס

הרמת סינוסים פתוחה

מתבצעת במטופל שכמות העצם פחותה מ 5 מ"מ. המנתח מבצע חיתוך בצד החיצוני המספק לו גישה אל החלל. לאחר מכן ירים המנתח את הרירית המדפנת את חלל הסינוס בעדינות, מבלי לקרוע אותה, ויניח בה עצם כתושה ולאחר מכן יסגור את מקום החתך. העצם הביולוגית מחליפה את שבבי העצם הכתושה בעצם טובה ועבה, תהליך שנמשך כשמונה חודשים לערך, ורק לאחר שנוצרת עצם עבה ובריאה ניתן להחדיר אליה שתל דנטלי ולבצע השתלה.

הרמת סינוס סגורה

מתבצעת רק כאשר קיימם נפח עצם משמעותי. הרופא מבצע קידוח קטן בעצם הלסת ואח"כ דוחף את רירית הסינוס כלפי מעלה. לאחר שפינה מקום יחדיר הרופא גרגרי עצם כתושה ולעתים אף יחדיר את השתל הדנטלי באותו המעמד.

הרמת סינוס באמצעות בלון

זוהי שיט חדשנית שמטרתה למזער פולשנות רפואית. זוהי הרמה סלקטיבית של הרירית ללא צורך בפתיחת חלל הפה. שיטה זו מקטינה את הסיכונים שבקריעת הממברנה וחוסכת את הזיהומים והסיבוכים הנלווים לניתוח. שיטה זו מפחיתה כאבים ומקצרת את זמני ההחלמה.

למידע נוסף על השתלת שיניים

חיפוש מרפאה